Fotelágy huzat varrás - ötlettel

Ez a fotelhuzat készült el, melyet most kivételesen nem ajánlok kezdő varróknak...

Miután az új huzat széles bordázatú, ún. "elefánt" kordbársonyból készült, külön figyeltem rá, hogy az anyag simításiránya jól alkalmazkodjon a használathoz.

Odafelé simán felcsúsznak rá a gyerekek, ha viszont leszállnak róla,
akkor következik a fordított hatás;
a kis nadrágok és harisnyák enyhén megakadnak a bolyhokban, felhúzódnak, tehát egy rendezett ruházatú gyermek kerül le róla. :-)


Először a pucér szivacsokat öltöztettem fel,
kaptak egy fehér védőhuzatot, lásd belül.

Miután óvoda és sok gyerek, így gyakrabban lesz mosva a huzat, mint egy magánháznál.
Ebből kifolyólag a szivacsok hamarabb mennek tönkre, ha a cipzáras nyíláson át natúr állapotukban teszik-veszik azokat.
Így már nem akadnak a szivacselemek sehova, állagmegőrzés kipipálva.


A kinyitható felületet működését nem úgy oldottam meg, mint a régi huzaton volt;
ahol is az anyagok összeérő élei lettek egymáshoz varrva, hanem forradalmian új megoldással.


Varrtam egy külön alkatrészt, ami az áthidalást az anyagok tehermentesítésével oldja meg.
A csík egyik oldala az egyik szivacselem huzatába került...








... a másik oldala pedig a másikba.
Itt már az előző elembe belevarrt csík felső vége látszik, ahogy összefogom a második elem anyagrétegeivel.

Tulajdonképpen így textil zsanérként viselkedik, nyitja, csukja a szivacstéglákat.






Ennyi látszik belőle, ha széthúzom az anyagokat.

Ha nem akarom külön megmutatni, akkor nem is látszik; csak annyi, ahogy egymáson van a két kordbársony huzatos szivacstégla.








Szívfájdalmam, hogy csak fekete cipzárat kaptam hozzá vajszínű kocsival; akkor, mikor éppen kellett.

De igyekeztem a tervbe nem illő rövidárut úgy beültetni a huzatba, hogy ne váljon hátrányára, ne azt vegye először észre a néző. A háromszögű záró-díszítőelem is vajszínű lett...

Mert biztos zavarni fogja a kis óvodásokat... :-)



Az óvoda színvilágához két változat illik:


- az egyik a sárga-narancs-bordó (ez készült el most); a Bárányka csoportté lett;

- a másik, a zöld színnel kombinált a Csillag csoport fotelágyának szíbeiben jelenik meg.





És egy kép, amikor azt hittem, elveszek...

A már egymásba kapcsolt három elem alig fért el a gépház alatt, nehezen jutottam hozzá a varrandó felülethez, melyik varrás merre fut tovább, mit nem szabad levarrni;
és mindezt úgy, hogy az ujjam alig fért oda :-)

De elkészült!!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése